Treceți la conținutul principal

Nicoleta Dumitraș: „Nu cred că sunt alte activități care s-ar compara cu voluntariatul”

Foarte mulți tineri, în special liceeni, aleg să fie voluntari. De ce aleg să se implice, cum trăiesc această experiență ei și cum sunt priviți de către societate, dacă le sunt apreciate eforturile și ce îi motivează să meargă înainte chiar dacă uneori mai sunt luați și în furci, dar și ce alte pasiuni mai are un voluntar și cum își planifică timpul. Răspunsurile la aceste întrebări, dar și la altele le vom afla de la Nicoleta Dumitraș.

— În câteva cuvinte, să zicem 3, cum te-ai descrie pe tine și de ce?
— Timidă – pentru cei care mă cunosc sunt o persoană deschisă și fără complexe, însă ca să port o discuție cu un om pe care nu-l cunosc pentru mine este foarte dificil.
Modestă – deoarece nu pot și nu-mi place de a ieși în evidență.
Stăruitoare – eu sunt o persoană principială din acest motiv niciodată nu cer ajutorul nimănui, mă strădui și încerc până ajung să realizez ceea ce mi-am propus.

— Unde face voluntariat Nicoleta Dumitraș?
— Consider că cel mai corect este unde l-am practicat, pentru că încă suntem în carantină și învățăm de acasă, stagiul de practică îmi fură aproximativ tot timpul. Eu am făcut voluntariat la Centrul de Tineret Ungheni și deja la Consiliu Raional de Tineret Ungheni.

— În ce constă activitatea ta acolo?
— La început când s-a deschis Centru am organizat și am ajutat la desfășurarea activităților. Iar la Consiliu fiind președinte contribui împreună cu colegii mei la vizibilitatea acestuia. Organizăm ședințe, activități de informare pe diverse teme, participăm la ședințe și conferințe la nivel național, unde discutăm problemele care persistă în fiecare consiliu, dar și cum le putem rezolva.

— Cât e de important e să te regăsești în acea activitate?
— În aceste activități mă regăsesc în totalmente, acolo este locul și momentul când eu pur și simplu mă odihnesc mental și sufletește. Acolo este locul unde tinerii au aceleași viziuni ca și mine.

— Când ai decis să faci voluntariat și cine te-a motivat să practici această activitate?
— Totul a început atunci când eram în ultimul an de gimnaziu, la o ședință am fost delegată ca și consilier în Consiliul Raional de Tineret Ungheni. Mai exact doamna Victoria Sîrbu m-a încurajat să merg acolo.Iar la o tabără de toamnă am cunoscut-o pe doamna Alina Butnaru.
De atunci m-a încurajat și m-a motivat să mă implic în diferite activități. Pentru mine este un model, dar cred că și pentru ceilalți.

— Încă în Republica Moldova tot ceea ce se face „pe degeaba” este privit cu reticență. Cum au primit ai tăi decizia ta de a face voluntariat?
— Eu provin dintr-o familie de preoți, poate că din acest considerent ai mei nu au fost niciodată contra a ceea ce fac. Niciodată nu m-au lăudat pentru ceea ce fac, însă întotdeauna m-au susținut.

— Ce alte activităţi s-ar compara cu voluntariatul şi ar avea acelaşi efect pozitiv?
— Nu cred că sunt alte activități care s-ar compara cu voluntariatul.

— Ai avut oportunitatea să mergi și peste hotarele țării în programe de voluntariat. Cum ai categorisi voluntarii de acolo și cei din Republica Moldova?
— Am avut propuneri să merg peste hotarele țării, însă nu am putut să merg din cauza că nu cunosc limba engleză. Profit de faptul că dau acest interviu ca să-i îndemn pe toți tinerii să studieze aprofundat diferite limbi străine, nu contează care ar fi acelea. La un moment dat își vor da seama că e prea târziu, că nu dispuneți de timp și din motiv că nu ați dat dovadă de interes veți pierde numeroase oportunități, care vor duce la dezvoltarea voastră personală și profesională.

— Crezi că este posibilă o schimbare de mentalitate și oamenii din Moldova să înțeleagă aportul voluntariatului în dezvoltarea comunității și să se implice mai activ?
— Da. Este posibilă această schimbare pentru că tinerii voluntari de la noi demonstrează că dezvoltarea țării ține de noi, voluntarii, care aducem o nouă gândire, un altfel de trai. Dar să nu uităm că majoritatea tinerilor preferă să judece activitățile noastre din spatele ecranelor de telefon sau calculator. Atât timp cât tinerii vor depune efort ca să se dezvolte cu atât ceilalți oameni vor fi motivați să-și schimbe mentalitatea.

— Cum îți gestionezi timpul ca să reușești să fii și o elevă bună, un voluntar activ?
— În privința gestionării timpului este foarte dificil. Pentru că fac naveta în fiecare zi trebuie să reușesc la colegiu, dacă este nevoie la consiliu și acasă. Din acest motiv îmi planific timpul în așa fel încât să reușesc peste tot, sunt și momente când trebuie să alerg ca să le reușesc pe toate.

— Ce alte pasiuni mai are Nicoleta Dumitraș?
— Unica pasiune pe care o am de mică este cea de a croșeta.
Interviu aparut pe www.unghiul.com si ziarul "Unghiul".

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Locuitorii din satul Mînzătești, comuna Hîrcești, se mobilizează pentru lucruri frumoase

 

Foto&video. Un 1 iunie altfel

FOTO / Dedicare și pasiune pentru comunitatea locală

  Contribuția Consiliului Local al Tinerilor Mănoilești  la Sărbătoarea Portului Popular