Treceți la conținutul principal

MONOLOG. Am învățat, am greșit, am avut succese, am întâlnit piedici, ca până la final să adun o experiență frumoasă

 

Sursa: Arhiva personală

Ce înseamnă voluntariatul pentru mine? Totul. Am învățat, am greșit, am avut succese, am întâlnit piedici, ca până la final să adun o experiență frumoasă.

Voluntariatul este ca o boală, tu te tratezi, dar menții un mod sănătos de viață, adică niciodată nu vei sta deoparte dacă e nevoie de ajutorul tău. Sunt niște emoții care le trăiești, tu le simți și nu poți să le redai prin cuvinte.

În perioada cât am fost voluntar activ m-am format ca om, mi-am format niște calități pe care nu le-am avut anterior.

Cum am ajuns să fiu voluntar? Îmi făceam studiile la Colegiul Agroindustrial din Ungheni. Am fost anunțați că se organizează o ședință și că ar fi bine să participăm. Am mers și eu, fiind printre elevii aleși. Atât de mult mi-a plăcut că am decis să rămân ca să fiu parte a acelei echipe. M-a entuziasmat! Pentru mine mult a însemnat coordonatorul, Natalia Rîbcic, datorită ei eu am ajuns să fiu voluntar. Am făcut parte dintr-o echipă minunată - Fondul Pentru Tineri Ungheni. Aici am organizat diferite activități de colectare de fonduri, proiecte și multe altele. Am avut o dorință de a-i ajuta pe alții.

Făcând voluntariat am câștigat mulți oameni minunați și o experiență frumoasă, care m-a format ca personalitate. M-am regăsit pe mine, mi-am dat seama cine sunt eu, ce vreau să fac, unde să o apuc. Am învățat multe parcurgând acest drum. Am învățat să nu judec.

La Fondul pentru Tineri Ungheni mi se spunea Zâmbilici)) la multe evenimente îmi îmbrăcam costumul meu de clovn și distram lumea mai tristă, copiii din grădinițe, oamenii pe stradă. Mă străduiam cât de cât să aduc lumina pe chipurile triste ale oamenilor.

Pe oameni nu-i poți convinge așa ușor să facă acte de binefacere. Ei trebuie să simtă durerea altora, trebuie să simtă pe pielea lor, pentru a înțelege că cineva are nevoie de ajutor. Pot spune ferm că voluntariatul reușește să îți schimbe viața. Să te schimbe ca om. Să te formezi ca personalitate. Să aduni multe amintiri și să legi prietenii pe viață Voluntariatul este un mod sănătos de viață.

-----------------------------------------------------------------




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Locuitorii din satul Mînzătești, comuna Hîrcești, se mobilizează pentru lucruri frumoase

 

Foto&video. Un 1 iunie altfel

FOTO / Dedicare și pasiune pentru comunitatea locală

  Contribuția Consiliului Local al Tinerilor Mănoilești  la Sărbătoarea Portului Popular